49, vilken händelserik vecka

Oj vad vi har gjort saker i veckan jag och Pontus.

I tisdags så följde vi med Maria på jobbet hem, först åkte vi till deras ladugård. Vi skulle gå mot ladugården där kossorna står, men det stod en traktor där som levde om lite så det var läskigt tyckte Pontus, så då gick vi inte in där. Men så gick vi in i mjölkrummet, där inne fanns några kossor. Men så såg han flugorna, så då fick vi gå ut =) men vi tittade in där kalvarna står och så satt han uppe i en traktor .

Sedan åkte vi hem till Maria, och vi gick runt på tomten och tittade på alla grejer hon hade. Sedan fick vi fika, Pontus va så nöjd han fick både kakor och glass, så nu vill han åka till Maria nästan varje dag =)

I onsdags så hann jag vara på jobbet i 2 timmar, sen hände en liten olycka. Pontus hade sprungit inne på sin avdelning och slagit i huvudet (pannan) i en bänk så vi fick skjuts av Anna-Karin till vårdcentralen. Där fick vi dock vänta över en timme, de glömde som bort oss. Men till slut fick vi komma in, och då blev det att de fick limma pannan, såret är väl ca 1-2cm, har inte riktigt sett det.

I torsdags så fick Pontus cykla till konsum, det gick ganska så bra, men på vägen hem så gick det inte att trampa, jag hade tagit med vagnen för att ha varorna i, så jag fick lägga upp cykeln i vagnen med.

Igår fredag så slutade jag 12.30 och då åkte jag, Maria, Wilma, Rasmus och Pontus till Leoslekland. Oj vad roligt de hade. Vi var där mellan 13-16.20 ca, de sprang och lekte överallt, Pontus var i himmelriket =) så det blir helt klart att åka dit flera gånger, så TACK Maria att vi fick följa med er =)   man får ju lite träning själv när man ska klättra överallt, något som jag verkligen behöver...

Sen så blev vår bil såld igår, så nu är vi utan bil, vi fick inte riktigt det priset som vi hade satt ut den för, Patrik har hittat en annan bil, volvo v40 tror jag det var, som han är och tittar på nu, så kanske det blir att köpa den i veckan som kommer isåfall, de som köpte våran bil har fört över pengarna från nordea, så det tar några bank dagar innan de är på kontot, men de hade med ett kvitto om överföringen och en handpenning.  Bilen som vi kanske ska köpa kostar mindre än vad vi fick, men de pengar som blir kvar ska vi spara till en ny soffa och med de pengar som jag har tjänat in på loppis och tradera är ca 1000kr så då har vi 7000kr till en soffa sparade så kanske innan årets slut har vi en ny soffa. Vi måste köpa en bilbarnsstol till Pontus, men de pengarna har jag räknat bort på vinsten av bilen =)

Igår hade vår granne fest. Vid 1 tiden kom det folk som inte var bjudna och började BRÅKA... det var en tjej som skrek som tusan ute, de sparkade på porten och grannens dörr, så det var inte lätt att sova. Men när de började sparka på portdörren så blev jag LESS, och när hon tjejen inte kunde sluta skrika så blev jag så jäkla arg. Patrik sov som en stock.  Så jag gick ut på balkongen, jag kan säga att det var en del som var där ute 15-20 personer, en del gick faktiskt när man skrek åt dem att nu får ni tusan får ni vara tyst annars så ringer jag polisen. Men några+ denna tjej stod vi porten och skrek, så jag klädde på mig och gick ner var så arg. då hade tjejen gått så jag sa igen att nu får ni sluta skrika för jag ringer snart polisen för jag är så j**la less. Då sa grannens kompis att de har ringt polisen pga de som kom, men det tog ett tag innan polisen kom och då hann ju de som startade bråket hunnit springa iväg. Polisen kom och pratade med killarna som var kvar.  De som kom för att bråka hade till och med hämtat en bit av en planka för att slå in fönstret i dörren med, så där är det sprickor.

Jag sa till min granne att jag bryr mig inte om han har fest, men när de står och skriker som som galningar på gården det går jag inte med på.
Denna tjej som skrek allt hon kunde här ute, när hon pratade i sin mobil så skrek hon också.
Allt bråk blev för att en kille de skulle träffa hade somnat i lägenheten och då blev de arga för att de inte fick komma in, och grannen försökte få dem att gå, och föste bort tjejen från porten och då kom hennes kille och började bråka med grannen.... sen så fortsatte det.

Ja så har min vecke sett ut =)


hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0