Nu är dag 2 avklarad

Dagen igår börjar jag med....
Igår kan jag börja med, skulle vara på sjukhuset kl 10 på onkologen. Sen fick jag gå ner och göra ett EKG, sen fick vi gå upp igen.
Väl där uppe fick vi vänta och vänta och vänta, vid 12 gick jag och åt där i mat salen, sen gick vi och väntade och väntade.
Sen tog de blod, mätte mig och vägde mig kanske vid 2 tiden, sen fick vi vänta och vänta, sen fick vi gå och prata lite med en läkare, fick veta att min cancer heter CERVIX cancer. sen fick jag gå ut och vänta och vänta som kom en sköterska med ett piller + ett extra som jag skulle köra upp i rumpan och tömma...
och en handske fick jag oxå. det gick bra kan jag säga, det stod att de skulle börja värka efter 30-60min, men det stämmer då inte kan jag säga, knappt 10min.........

Idag kom vi in kl 7.30, då skulle jag ner och få narkos, jag var först ut =)  tråkigt för alla andra som hade sovit där så kommer jag och få gå före, men så kan det va.
Där nere fick jag sova, tog lite längre tid än förra gången, men jag somnade till slut, narkos läkaren va som rolig måste jag säga.. Iallafall så undersökte de mig, väkte mig när jag drömde om godis, taskigt!!!!

Sen åkte vi upp, jag klädde på mig sen gick vi och väntade en liten stund. Kom läkaren så gick vi och pratade med henne och en annan läkare som skulle vara med under operationen.
De sa att jag har en ELAK cancer och utan operation så överlever jag inte, då dör jag, fy vad hemskt det där lät, men så är sanningen, det blir operation den 1 april om de nu inte hittar något mera imorrn när jag ska göra skikt röntgen, men det trodde hon inte, men mer säkert vet de efter den..

Jag kommer vara sjukskriven 6 veckor, man får väl se om det blir mer hur man mår osv.

den 26 mars ska jag göra nån annan magnetröntgen och träffa narkos läkaren.

Operationen tar 4 timmar sa dom.

Jag hade ju tänkt ta ut komp imorrn för att vara ledig, men nu blev det att jag ska göra skiktröntgen imorrn så då sparar jag komp, bra för mig, sparar de få timmar man har..


Ja så ser det ut.


hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0