14

Idag är det onsdag, och solen skiner =)  ska ut och lägga mig på gräsmattan har jag tänkt, när solen kommer till den plats som jag vill ligga på.. så snart är den där......

Under veckan har Pontus varit sjuk, men idag är han tillbaka på förskolan och patrik tillbaka på jobbet, lite skönt med lugn och ro.

Jag håller på att spara ut mina naglar, har väl gjort några 1000 försök, men denna gång går faktiskt bra än så länge iallafall, så jag hoppas att det håller i sig.

Igår kom M och hennes barn hit, hon hade glömt nyckeln hem och J var iväg så hon kom inte in. Men så råkade jag ju säga att jag hade en del kläder till Pontus  i storleken han använder nu i kartonger typ 3 lådor, som jag skulle behöva gå igenom och lägga in i garderoben och dels rensa ut från garderoben, så då fick jag ju göra det när hon var här. Hon var hård, fast det va ju bra annars hade jag väl haft kvar mer än hälften av det vi rensade ut, och det var 3 kartonger, lika mycket som vi la in åkte ut , eller det va inte 3 kartonger utan en banankartong och 2 plast lådor med lock =)
sen fick jag skiljas från Pontus billabong shorts, de fick W, de va för trång i midjan på pontus =(   det var mycket jag fick skiljas från som man skulle vilja ha kvar, men jag måste inse att Pontus växer och det gör inte kläderna som ligger i garderoben.  Sen ska jag väl ta och rensa ut hans skjortor, där kan jag ha kvar riktigt små skjortor, ska tusan göra det innan M kommer nästa gång!!!!

Sen igår kom Lissan och Maja, vi åt tacogratäng och spelade tv-spel det är som våran lilla grej, och jag vann =) båda gångerna =) nästa gång ska vi dricka vin och spela, det blir jag och Maja som dricker vin och Lissan dricker väl cola om jag gissar rätt =)

på måndag så fyller gabriel år, ska hinna baka hade jag tänkt, så man har något fika att bjuda på, vi funderar på att ha fikat ute om det är fint väder, det kan ju vara trevligt så slipper man städa inne =) men städa kanske man måste göra iallafall utifall inte vädret är bra, man vet ju aldrig, sen ska vi hinna köpa presenter också, han har gjort nån lista på vad han önskar sig.

Sen är jag bjuden till en maskerad fest i skellefteå, det skulle va kul, men när jag tänker efter så vet jag inte hur jag ska hinna med allt som behövs göras, för då måste man kanske åka på lördagen en skaplig tid och sen så ska man hem på söndagen en bra tid, och jag vet ju att jag inte alltid mår så bra dagen efter och hur kul är det att åka buss då... och så måste jag baka tills måndagen, ja jag måste fundera lite på det där.....

Efter all behandling så har min mage varit ganska så bra, tills i förrgår, när man ska göra nr 2, så gör det så ont så man nästan grinar, undra varför det är så, kanske man har fått hemorojder, fast jag vet inte om det gör ont när man gör nr 2, kanske ska söka på det.....

Ja så har jag ju börjat svettas som tusan, igår efter jag hade duschat så blev jag svettig av att klä på mig, och värre blev det när vi rensade kläderna, så där skulle jag kanske ha tagit mig en ny dusch, men jag tog en på kvällen, men sen va jag ju pigg så då kunde jag ju inte sova, så jag somnade SENT imorse, men sen vaknade jag av att det va så varmt, svettas hela tiden, men just nu är det lugnt =)  inte kul om det ska vara så här hela sommaren, för då måste jag duscha hela tiden för att inte stinka.....

nu ska jag ut i solen tror nog att solen har kommit dit jag vill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0