11

Får se om denna gång fungerar bättre, att det sparas..... Imorgon är det midsommar. Vi ska gå till ljumviken om vädret tillåter, så jag hoppas på bra väder. Sen ska vi grilla, jag ska göra potatis sallad, potatisgratäng och så ska jag göra potatis i folie, såg ett recept i en tidning, det lät gott så jag ska prova. Har gjort en tårta tills imorrn, såg även den i en tidning "BUFFE" men jag har tappat bort underlägget till min form, vet tusan inte vart den är, vi har letat i hela köket, HELT borta, hur glad blir man då, jag blev inte glad är fortfarande sur över det, Patrik hittade på en lösning. Jag får ta och köpa en ny sockerkaksform med löstagbart botten..... Jag kan ju inte ha lånat ut bara botten, det låter ju skumt.. hittar den väl när man har köpt en ny.. Vad har hänt i veckan!!! Jag har varit ganska så trött, kan ju vara att man slappnar av, inte ha några tider att passa på sjukhuset. Har mått lite halv dåligt då och då, igår fick jag besöka toan, så dåligt mådde jag. Jag kommer vara sjukskriven helt över sommaren, sen i augusti och september kommer jag vara 50% sjukskriven, så jag kommer jobba 50% under den tiden, och jag har tänkt komma tillbaka och jobba v 33, så det ska bli roligt. undra vad man kommer få för tider då, och det bra är att man slipper jaga så mycket kvällstid under de 2 månaderna =) ska höra med A om man ska lägga min tid i barngruppen då, det kan ju vara bra att vara med på avd mötena, ja vi får se vad han säger.. Idag har jag varit och ätit på Pontus avdelning, midsommar lunch =) och innan det så dansade vi runt stången, Pontus va med och dansade, trodde inte att han skulle det, men han körde på. Sen åkte jag och Maria med barnen och köpte en sommar present till de i köket och städet =), sen fick vi åka runt och lämna presenterna för de hade hunnit åka hem =) Hämtade ut medicin oxå idag, nästa gång jag ska hämta ut (om jag behöver det) så är det gratis, när man kanske inte behöver medicinen mera så har man kommit upp i högkostnads skyddet. När Maria släppte av mig och Pontus, så blev han så ledsen, han ville ju inte med, han skulle vara med Wilma. Han blev så ledsen, lillkillen. Han va ledsen när vi kom in. Han var lite trött också, så han gick och vilade en stund. Tror att han håller på att bli sjuk nu. Han sov till kl 15, sen la jag mig i hans säng för han var så ledsen, sen så halv sov han till nästan kl 16, och nu ikväll somnade han kl 20. Man får se vad som händer... Har det hänt något mera, nä inte så mycket. Igår gjorde jag laxpyttipanna, det blev jätte gott, kul att orka stå vid spisen igen måste jag säga, Det ser fortfarande ut som ett bombnedslag här, när jag har skrivit färdigt här så ska jag vika tvätten, annars så får den väl ligga där tills nästa år. Ska tvätta dessa fönster i helgen har jag bestämt och plantera om alla döda gröna växter som fortfarande lever (halv lever) hade tänkt göra det inna operationen, men det blev inte av.. Kanske jag får orken att stor städa här oxå i helgen, det ser hemskt ut... Kanske jag ska göra något åt saken istället för att klaga hela tiden.. nä dags att vika tvätt, jippi... hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0