22

Fy vilket sommar väder det är, idag blåser det som bara den, vill inte gå ut direkt, få se om det avtar lite mot eftermiddagen så man kan gå ut.

Igår var vi på Nydala, vi gick först till 4H gården  och tittade på djuren, kaninerna, kycklingarna, grisarna, kossorna, fåren och hästarna. Det är inte många djur där...

Sedan gick vi till lådbilarna, Pontus tyckte att det var jätte roligt, för 10min kostar det 30kr, men ungarna fick åka mer än 30min när vi skulle gå så blev Pontus lite arg, för han ville ju köra mera bil, så det blir att åka dit nån mer gång under sommaren.

Sedan gick vi bort till campingen, där fick barnen hoppa på nån hoppgrej som de har där, och Jonny och Sari bjöd på glass. Vid 4 åkte vi hem, de åkte på maxi och handlade vi åkte hem och skulle fira Johan som fyllde 27år igår, så där fick vi tårta och fika, mycket gott =) så vi stannade där ett tag, sen gick vi hem, eller jag stannade och pratade med en arbetskamrat som bor på Marias gård och sen pratade jag med en granne på min gård.

Sen bjöd S&J oss på mat, klyftpotatis med nån fisk som hade räkor och champinjoner i, det var jätte gott måste jag säga.
sen tvättade jag under kvällen, vi hade en hög stort som ett hus i tvättkorgen, det var himla skönt att få bort allt på en gång, än att man ska ha torkställningarna i lägenheten full med tvätt, så nu har vi bokat en ny tvätt tid i veckan, tror det blev på söndag om jag minns rätt.
Vid 22 tiden åkte de hem, de kände väl att det skulle vara skönare att köra på natten när det är mindre trafik, Maria kom och hälsade på en sväng också, hon kom när jag var nere i tvättstugan, så jag fick hjälp med att vika tvätten, det var himla skönt, TACK för hjälpen =)

Sen tog hon och jag 2 glas vin =) det va gott.

Nu har jag skrivit ner hela går dagen.

Idag har vi sovit länge, Pontus vaknade vid 10 tror jag klockan va så vi sov länge idag, sen har vi inte gjort något, hade tänkt ta fram dammsugaren, men det har inte blivit av ännu..

På lördag ska det vara loppis på jobbet, jag undrar hur mycket grejer jag ska ha med mig, har ju en del kläder som jag skulle vilja bli av med..

Kanske jag ska ta kort på lite grejer som jag ska sätta ut på tradera, de saker jag vill ha kanske lite mera för... det är ju ändå en del sommar kläder.. ja får se hur långt jag kommer med det...

Patrik har åkt till jobbet, torkar bladen har lagt av på bilen och de måste ju fungera om vi ska till boden, om de inte fungerar så blir det ingen resa..

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0