Väntar på svar

Helgen som var, var väldigt händelserik.
I fredags var jag och maria på bio, det var trevligt, åt mycket popcorn =)
På lördagen så var vi på maxi och handlade, när vi kom hem gjorde vi egen pizza och så bakade jag pizzabullar, mumsigt, sen skulle vi prova på en ny efterrätt för det va ju alla hjärtans dag, men så blev det inte.
Jag låg och pratade i telefon och känner att jag börjar blöda igen, har haft mens blödningar sen innan jul och har även ringt barnmorskan om det men hon sa att det är normalt.  Men iallafall så gick jag på toan och det bara droppade och kom klumpar.. vid 22 tiden åkte vi in på akuten, men pga att de vara hade en gyn läkare som var upptagen med annat så fick jag prata med henne i telefon, och hon sa att jag skulle åka hem och ta en lugn lördags kväll. så vi åkte hem igen då.
Men det fortsatte att forsa, stod i duschen halva kvällen och fick sanera toan och golvet efter varje toabesök.
Under natten stod jag några gånger i duschen och det kom klumpar stora som ägg.
Till slut vid 5 tiden somnade jag, vaknade kl 9 av att nu är det blod över allt och det va det. In i duschen igen, denna gång ropade jag på patrik om hjälp. orkade inte mera. började bli helt slut i kroppen.

Så ungarna fick gå till sin mamma och pontus fick vara hos maria och leka där (tack så mycket för hjälpen )  =)
åkte in på akuten igen då, fick träffa en gyn läkare och hon la in mig. Fick ligga uppe på gyn i ett eget rum och tv =) som tur va hade jag tagit med mig mina nya korsords tidningar.
Där fick jag dropp och en del tabletter som skulle minska blöddandet. sen skulle jag fasta oxå, jag hade ju inte hunnit äta något hemma pga att jag stod i duschen halva morgonen.
Men vid 19 tiden fick jag en tallrik mat, så skulle jag fasta från kl 24.
på måndagen fick jag åka ner på operationen och där skrapade dom och tog prover från livmodern så nästa vecka skulle jag få svar. Jag fick åka hem på måndagen, det kändes skönt. så nu har jag varit hemma tis och onsdag är helt slut i kroppen, men imorrn ska jag prova jobba kan tusan inte vara hemma hela tiden.

sökte idag på nätet om just blödningar i livmodern, det skulle jag kanske inte ha gjort, allt som kom fram då var livmodercancer, mina symtom stämde som in där.
Nu väntar man på att svaren ska komma så man får veta om det är det eller nåt annat, just nu känns det som att bara jag blir frisk och om det är något allvarligt att jag blir frisk och få vara med när Pontus växer upp... det är viktigaste för mig...

hejsvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0