Snart är det påsk

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. En del har hänt sen dess.
Jag har opererat mig, tagit bort livmodern och körtlar. Har fått veta att jag ska stålas och få cellbehandling så jag kommer vara hemma tills den 30/6, ett tag, men då blir det ju några turer till sjukhuset varje dag i 6 veckor så man är ju inte ledig.

Jag har faktiskt accepterat att de har tagit ut livmodern, visst jag kan inte få flera barn, men jag får då leva längre och vara med när Pontus växer upp och vara med mina nära och kära. Jag har stor chans att bli frisk, jag känner mig stark mentalt och jag kommer att klara detta......

Veckan nu som jag har varit hemma har varit bra, det jag har gjort är att VILA, det är allt. Jag vill ju göra en massa saker, typ städa, få fint här, tvätta allt det där tråkiga som man vanligtvis inte vill göra, men nu ska jag ta det lugnt och det gör jag. Kan sätta igång en maskin men sen får Patrik (min slav) hänga upp den, stackare.

Ska börja gå runt gården här för att starta upp min ork, jag vet inte hur långt jag orkar gå nu, om man får ont.
Har inte så ont nu faktiskt, det kan vrida om ordentligt i magen ibland några gånger om dagen, men det är tarmarna som lever om, och gå på toan (båda behoven) gör också ont, men det tar väl ett tag innan det är ok, de har ju ändå varit där och möblerat om =)

Nu under påsken händer det nog inte mycket, barnen ska med sin mamma iväg så det blir jag, patrik och pontus hemma. Hade tänkt att ha påskmat här och bjuda patriks syskon och mamma men alla har andra planer, så vi blir väl hemma själv, kan ju vara skönt det med, men skulle vilja äta påsk mat med nån, skulle vara som trevligt...

men men så kan det vara. sov länge idag, gick upp vid 11 =) vaknade när patrik for med alla ungar imorse blev som pigg då men sen låg jag kvar och sen så somnade jag om.

Har skickat in dagens applåd på vk, till sköterskorna på gyn och en till alla mina vänner och kära, få se om de kommer med, annars kan man gå in på deras sida och kolla på nätet om de inte hamnar i tidningen.

Ja något mera hade jag väl inte att skriva om.

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0