Ibland har man tur.....

Just det, ibland har man tur. Det var tur att jag sparade pengar till semestern, annars hade vi gått i konkurs nu. Med Patriks lön och våra semester pengar så kan vi betala alla våra räkningar och får till och med 3000kr över till mat =) så vi kommer få mat denna månad med =), men tyvärr kan vi inte äta fläskfile varje dag nu, får äta varannan dag =)  nä vi brukar äta det på helgen, men nu får det kanske bli en gång per månad. Om man vill grilla får vi väl grilla korv då de andra veckorna eller kanske göra egna hamburgare, det borde inte vara så svårt.

Undra hur snabb försäkringskassan är, det märker vi väl.
En till rolig utgift som jag INTE hade räknat med var ju att strålningen kommer att kosta. 1 gång kostar 100kr och läkarbesök 300kr,  så innan jag hade läst färdigt pappret som jag fick igår tänkte jag att jag har inte råd att bli frisk, men sen när jag läste så stod det att när man kommer upp i 900kr så får man frikort, om man har ett högkostnadskort och det har ju jag  så nu behöver jag bara betala 800kr =) så där sparar jag 100kr, för att patrik hittade kortet.
Sen såg jag att ett busskort kostar 712kr, men de utgifterna är inräknade i våra utgifter, men om man har tur kanske man kan få bidrag till resorna, ska höra med dem på torsdag när jag ska till läkaren.
sen den 4maj ska jag göra en skiktröntgen där de ska mäta in var de ska stråla och sen den 6maj börjas allt.

Jag har varit ute och gått 3 dagar i rad nu. Och det visar sig bra på vågen, sen jag opererades har jag gått ner nästan 5kg, just nu är det 4½kg men jag har inte gjort nr 2 ännu så då kan det försvinna lite =)  ska gå ut och gå ikväll, det har MARIE lovat mig, hon hade missat att vi skulle gå ut och gå igår.

Igår gick jag att hälsade på maria på jobbet, kul att se på när andra jobbar, det är inte kul att jobba denna årstid, leran som luktar hundskit och alla kläder som stinker som tusan. Tvättade Pontus galonvantar igår, de luktade fy blä..........

Jag har faktiskt dammsugit i veckan, det såg för jäkligt ut, så det behövdes göras.

Sen lyckades jag ta emot ett virus på datorn, vet inte riktigt om det är borta, kör virus program hela tiden för nån försöker ta sig in hela tiden, men patrik har hittat ett bra program som förhindrar det. Jag vet att man inte ska ta emot länkar, men nu tänkte jag inte och gjorde det och när jag gjorde det tänkte jag nu har vi fått virus på datorn, och det hade vi verkligen fått.

Jag mailar med en tjej, som också har livmoderhalscancer, hon hade fått veta hur hennes analys av körtlarna gick i veckan, och hon ansågs frisk för tillfället, så nu ska hon på kontroller var 3-4 månad i 2år, jag känner mig en aning avundsjuk på henne men även jätte glad för hennes skull att de inte hittade något, hennes cancer var 8mm, jag får väl höra på torsdag hur stor min var, den va större än 8mm iallafall vet jag.

nä dags att gå på toan.

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0